Sayfamdaki çalışmaları bulmak için hadi arama yap :)

2 Temmuz 2012 Pazartesi

YAYIK İLE TEREYAĞ YAPIMI..


Tatile çıkınca Bloguma biraz ara verdim..Şimdilik edirnedeyiz..Yapılan çalışmalar var fakat yayınlayan yok:))Tereyağ yapımını bana  kayın validem öğretti.Bende sizlere yayık ile %100 doğal tereyağ yapımını anlatacağım.Ayrıca kendi ellerimle yaptım..Sonuç mükemmel oldu...Oğlumda bana yardım etti..


Tereyağ yapımı için gerekli malzemeler:
  • yayık ve tokmağı
  • ayran
Mayalanmış olan yoğurttan ayran yapıyoruz.Yapılan ayranı yayığın içine dökerek,tokmak yardımı ile ayran hızlı bir şekilde dövülüyor..en az yarım saat sonunda ayranı süzgeçten süzerek,süzgeçte kalan yağ bir kaba alınıyor..Kaba alınan yağ su altına tutularak katılaşması sağlanıyor..En son olarakta su süzülerek tereyağımız hazır hale geliyor..Afiyet olsun...
   
ayranın yayık içinde dövülür hali..

ayranı dövme sırası..
süçgeçten geçmiş hali..

son hali...

2 yorum:

ayşe dedi ki...

harika, yapılışını duymuştum ama hiç bu kadar ayrıntılı bir şekilde görmemiştim..o yayık taşılabilir mi yoksa bir yere sabitlenmesimi gerekiyor?..ellerinize sağlık paylaştığınız herşey muhteşem

ilcihan Ersöz dedi ki...

cevabım biraz geç oldu:)) kusura bakma..yayık taşınabilir,bir yere sabitlemen gerekmez..elinde yayık olduktn sonra istediğin açık alanda yapabilirsin..