Sayfamdaki çalışmaları bulmak için hadi arama yap :)

5 Aralık 2012 Çarşamba

AŞURE zamanı...

Aşure yemeye bayılıyorum ama aşure ayı gelmeden yapmıyorum..:))) Neden se?Bu yıl ki aşurem çok daha güzeldi.Bir kaç komşuma da ikram ettim,afiyetle yedik.Sanırım bir kere daha yapacağım...Aşure yapmak sizi korkutmasın çok kolay ..Benim için aşağıdaki malzemeler yeterli isteyen arzusuna göre iç malzemeleri hazırlaya bilir.Gelelim tarife..


Malzemeler (15-20 kişilik)

  • buğday                                                             
  • fasulye
  • üzüm kurusu /iki çeşit
  • kayısı
  • dut
  • çam fıstığı
  • fındık
  • 4 yemek kaşığı nişasta 
  • 4,5 s.bardağı şeker
  • 18-20 bardak su
Buğday ve Fasulyeyi 1 gece önceden sıcak suda bekletin.Daha sonra ikisini de ayrı tencerelerde 15 dk kaynatın..İkisinin de sularını süzüp ayrı kaplara aldıktan sonra aşureyi yapacağınız tencerenın içine (kayısıları küp küp doğrayın) sadece meyveleri koyun ve  üzerine 18-20 su bardağı su ekleyerek 15  dk kaynatın.Meyveler kaynarken 4,5 su bardağı şekeri ilave edin.En son kaynayan tencerenin içine buğday,fasulye ve fındıkları ilave edin. Ayrı bir kapta nişastayı suda eritip tencerenin içine ilave ederek koyulaşıncaya kadar kaynatın bu da yaklaşık 10 dk kadar..üzerini süslemek için tarçık,ceviz ve nar kullandım.Hepsi bu.

2 yorum:

herşey tadında dedi ki...

ellerine sağlık ne kadar şifalı bir tatlı içinde ne ararsan var;)
sevgiler

Merve Güçlü dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım Allah kabul etsin.Nasılda güzel görünüyo benim içinde ye bir tabak :)